Doprava od 1000 Kč ZDARMA.

Dar Indie

Kód: 1886
Neohodnoceno
1 224 Kč –45 %
Výhodný balíček (3)
1 224 Kč –45 % 673 Kč
Skladem (> 5 ks)

Zvýhodnéný balíček knih: DAR INDIE

Detailní informace

Detailní popis produktu

Upanišady

Třináct starých indických posvátných textů - nejstarší a hlavní upanišady Brhadáranjaka, Čhándógja, Aitaréja, Taittiríja, Kaušítakí, Íšá, Katha, Kéna, Mundaka, Prašna, Mándúkja, Švétašvatara a Maitrajaní - ze sanskrtských originálů přeložil indolog Dušan Zbavitel, jenž texty doprovodil i podrobnými poznámkami na základě starých komentářů (mj. Šankary ad. myslitelů) i moderních indických a západních badatelů či překladatelů.

"Je to nejvděčnější a nejvíce povznášející četba, jaká může na světě existovat. Byla vždy útěchou mého života a bude i útěchou ve smrti." A. Schopenhauer

Krišna a Osm pečetí

Biografie osmi básníků krišnovské sekty vallabhovců z 16. st. a jejich mystické a erotické básně o Krišnovi z bradžského nářečí hindštiny přeložil, poznámkami opatřil a úvodní studii napsal Vladimír Miltner. Doplněno Legendou o Krišnovi z pera Lallúdžího Lála.

Ó Matko Lakšmí, dej mi dar! Magické obřady bengálských žen

Ženské obřadnictví odevždy patřilo k hinduismu právě tak jako rituály kněží bráhmanů. Přesto donedávna zůstávalo skryto ve vnitřních částech domů nejen před cizinci a nehinduisty, ale ve svých nejmagičtějších projevech i před mužskými příslušníky vlastní rodiny. O tom vypráví úvod a poznámkový aparát této knihy. Její hlavní část představuje samy obřady: obětní předpisy, magické verše mantry a doprovodné legendy, vše v nepřikrášleném, syrovém podání, naivním i plném fantazie, tak jak to činí bengálské obětní příručky, z nichž byl překlad pořízen. Nezbytnou součástí ženských obřadů jsou magické obrazce (álpany). Jsou stejně důležité jako mluvené slovo a tato kniha je představuje v mnoha podrobnostech a variantách. Jejich podobu i funkci vysvětluje závěrečná studie.

Novoplatonismus a paramádvaita, Srovnávací studie a překlad Spandakáriky

Novoplatonismus, pozdně antický platónský filosofický systém byl v posledních sto letech opakovaně srovnáván s některými proudy indické filosofie. Bylo tomu tak jednak pro jeho monistické tendence, jednak pro důraz na osobní zkušenost kontemplujícího filosofa, jehož jednotlivé roviny kontemplace byly zároveň klíčem k pochopení jednotlivých rovin jeho hierarchicky uspořádaného metafyzického systému. Jen méně často byl brán do úvahy radikální holismus, zejména patrný u Plótina, a to byl zřejmě důvod, proč z hledáčku srovnávacího bádání po celé století unikal monismus indické paramádvaity, ve své zralé podobě rovněž velmi holistického vyznění.

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat komentář
Nevyplňujte toto pole: